Webnode: Môj web nie je na Google - ako ho tam dostať

14.11.2022

Vytvorila si si práve nový web a publikovala ho. Lenže nie je na Google? Tak si si dokonca kúpila balíček a doménu, ale stále nič? Kde je tvoj web, keď nie na prvej strane v Google? 🫥

Dobrá správa je, že tvoj web je dostupný online každému, kto má jeho presnú adresu. Je to vďaka tomu, že je hosťovaný na serveroch Webnode, a má aj priradenú vlastnú doménu. Môže ho teda navštíviť každý, komu adresu nadiktuješ, kto si na ňu klikne na tvojom instagramovom profile, a kto ju opíše z vizitky.

Zatiaľ však tvoj web nie je v indexe webstránok spoločnosti Google. To sa dá napraviť. Čarovné zaklínadlo znie SEO - optimalizácia stránok pre vyhľadávače.

Webnode SEO služby neponúka, ale poskytuje mnoho spôsobov, ako SEO zvládnuť vlastnoručne.

Nečakaj však, že sa tvoj web bude vyskytovať na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania okamžite. Google používa tajné a komplikované algoritmy, ktoré na prvých priečkach zobrazujú kvalitné a overené weby.

Nie je to však nemožné. Len je to dlhší proces. Ako so SEO na Webnode začať?

1. Vyplň všetky SEO titulky a popisky v nastaveniach stránok a blogových článkov

Dĺžka meta titulku má byť okolo 50-60 znakov vrátane medzier, a dĺžka popisku okolo 150 znakov vrátane medzier. Tento nástroj ti znaky poráta.

V oboch použi prirodzeným spôsobom kľúčové slová. To sú slová, ktoré zadávaš do poľa pre vyhľadávanie Google, keď chceš nájsť svoj web. Pod prirodzeným spôsobom sa myslí, že napíš normálne vety, ktoré zvládne prečítať každý. Daj si pozor na preklepy a gramatické chyby a používaj správne diakritiku.

Jednotlivé meta titulky a popisky si môžeš pripraviť v tabuľke. Potom už len v editore klikni na STRÁNKY a pre každú stránku vyplň tituky a popisky v SEO nastaveniach.

Pole pre kľúčové slová vynechaj - Google to vôbec nezaujíma.

2. Na každej stránke maj len jeden Nadpis H1, v ktorom prirodzene použiješ kľúčové slová

Ostatné nadpisy naformátuj ako titulky - H2 a podnadpisy H3.

Nadpis H1 by sa nemal zhodovať s meta titulkom webu. 

Vymysli preto kvalitné nadpisy s použitím kľúčových slov, Google ich venuje pozornosť.

3. Na každej stránke publikuj kvalitný obsah

Kvalitný obsah si svoje publikum nájde prirodzene, pretože bude zaujímavý a/alebo užitočný. Google je zatiaľ primárne textový vyhľadávač, preto sa sústreď na kvalitný text v dĺžke aspoň 300 slov, a vyvaruj sa preklepom, chybám a nesprávnemu formátovaniu.

4. Optimalizuj a popíš všetky obrázky

Obrázky by mali byť do veľkosti 250 kB a všetky by mali mať popisok - aby Google vedel, čo na nich je. Pre zmenšenie obrázkov môžeš použiť tento nástroj.

Ak je tvoj obrázok o trochu väčší, nevadí. Len mysli na to, že ak budú mať všetky obrázky cez 1 MB, web sa bude pomalšie načítavať, rýchlo si vyčerpáš miesto na serveri, bandwith, a navyše aj naštveš návštevníka, lebo mu tvoje obrázky zožerú mobilné dáta.

5. Navzájom prelinkuj stránky na webe

Google funguje ako pavúk pohybujúci sa po pavučine - tvojom webe. Ak sa na webe vyskytne stránka, na ktorú nevedie odkaz z inej tvojej stránky, pavúk ju neobjaví. Preto vymysli štruktúru webu tak, aby sa ti ľahko uvádzali odkazy na iné stránky.

6. Kúp si vlastnú doménu

Niekoľko argumentov pre vlastnú doménu: Google má rád vlastné domény. A nie sú drahé. Na Webnode potrebuješ k využívaniu domény balíček Limited. Ak si kúpiš vyšší, dostaneš doménu na rok zdarma. Doménu si tiež môžeš kúpiť mimo Webnode, a potom ju na web nasmerovať.

Tých argumentov pre vlastnú doménu je strašne veľa, ale uvediem ešte jeden: lepšie sa klientovi pamätá a hlavne píše "tinarobiveci.sk" ako "tinin-super-duper--web-ver--2022-10-final-final-06.webnode.sk", no nie?

7. Pridaj svoj web do Google Search Console - platí aj pre projekty vo verzii zadarmo

Overenie prebieha pomocou meta značky, ktorú ti služba vygeneruje, a ty ju len nahráš na web. Ak sa o doménu staráš sama, môžeš do jej DNS nastavení vložiť TXT záznam. Následne do GSC pridaj súbor sitemap.xml, aby mal Google k dispozícii kompletnú mapu tvojho webu.

A potom už len sleduj, koľko z tvojich stránok je krásne indexovaných, a koľko ich treba trochu opraviť, aby sa Googlu zapáčili.

Navyše, v GSC tiež zistíš, aké slová zadávajú návštevníci a tvoj web sa im potom zobrazí vo výsledkoch.

GSC je super!

8. Neustále vylepšuj svoj web

Web nie je nikdy hotový. Sleduj pozíciu svojho webu vo výsledkoch vyhľadávania v službách Google Analytics a Search Console, a na základe toho aktualizuj starý obsah a/alebo vytváraj nový. 

Ak píšeše blog, publikuj naň články pravidelne (napr. každý pondelok o 13.00), aby si Google zvykol chodil na tvoj web v danom čase a hltať nový a kvalitný obsah.

Sleduj konkurečné weby. Zisti, čo robia dobre a ty to urob o 100% lepšie. Dá sa to!

9. Buduj spätné odkazy - backlinks

Zdieľaj odkaz na svoj web, jeho podstránky a blogy, kde sa dá. Tým sa myslia úprimné a dobré komentáre pod inými blogovými článkami, príspevky na sociálnych sieťach, komentáre v diskusných fórach. Čím kvalitnejší web, ktorý odkazuje na ten tvoj, tým lepšie. Pretože Google časť kvality webu prenesie na ten tvoj.

Ďalšou skvelou stratégiou je písať blogy pre iné weby a z týchto blogov uvádzať odkaz na svoj web. Volá sa to guest posting. Skús to

Toto bolo zopár nápadov, ako svoj nový alebo aj starší Webnode web dostať na lepšie pozície v Google. Článok budem pravidelne dopĺňať, nezabudni si ho teda uložiť do záložiek 🤗.

Potrebuješ pomoc so SEO?

Som copywriterka, ktorá rada odkrýva Google voodoo. Pomôžem ti dostať tvoj web na lepšie pozície v organických výsledkoch vyhľadávania.

Ako na SEO vo Webnode

Návody, tipy a triky pre lepší web.

Takže si klikla na publikovať a tvoj projekt je online, dostupný všetkým! Gratulácie! 🎉 Určite si si však všimla, že tvoj web ešte nie je na Google 🤔

Pomohol ti tento návod? Zdieľaj ho!

Nepomohol? Nechaj mi komentár, alebo mi napíš správu. Rada ti poradím.